Комітет Programmatic IAB Ukraine випускає огляд ринку
Комітет Programmatic IAB Ukraine розробив White Paper, до якого увійшли поточний стан Programmatic в Україні, підсумки 2018 року та перспективи розвитку . Звіт ґрунтується на даних опитування, у якому взяли участь 40 респондентів — учасників рекламного ринку України, а саме, агенції, клієнти, DSP (Demand-side platform – платформа для закупівель) та паблішери.
Як показують результати опитування, на ринку покращується загальний рівень знань про переваги автоматизованої реклами. Programmatic все більше розглядається як стратегічний компонент медіа планування і не вважається інвентарем за «залишковим» принципом.
Так, у 2018 році на українському ринку близько половини закупівель реклами стали алгоритмічними. Частка Programmatic у digital бюджеті розподілилась між Google Ads та Facebook і Instagram (близько 75%) та DSP (до 50%).
Якщо в США частка RTB (Real-time bidding – система для торгів або закупівлі рекламного інвентарю в реальному часі) становить менше 50%, а весь інший бюджет генерують закупівлі типу «Programmatic direct» (прямі угоди), то в Україні 84% бюджету автоматизованих закупівель реклами доводиться саме на RTB-тип — відкритий аукціон.
У 2019 році прогнозується зміна типу закупівлі інвентарю на користь прямих угод.
Стосовно вибору типу даних, які використовують спеціалісти при розміщенні Programmatic кампаній, найбільшу частку складають такі категорії, як соц—дем (95%), інтереси (92%), географія (89%). Менш затребувані, але разом з цим суттєво значущі — споживання та фінансовий статус (43%).
Позиції Programmatic як одного з основних способів закупівлі зміцнюється. Платформи, сервіси, аудитори, паблішери, рекламодавці, агенції будуть враховувати особливості Programmatic у розробленні стратегій, плануванні та реалізації рекламних кампаній. Для цього Programmatic закупівля на українському ринку ставить перед собою завдання стати більш прозорою і відкритою для усіх.
Очікування digital спеціалістів від Programmatic технологій у 2019-20 роках
Агенції розраховують на збільшення інвестицій у Programmatic, зростання мобільної реклами, розвиток Programmatic аудіо та out-of-home реклами, а разом з цим, прогрес у використанні TV Sync технології. Вони передбачають появу на ринку нових DMP (Data Management Platform – платформа керування данними), підвищення відсотка використання локального якісного інвентаря та збільшення доступних даних для клієнтів.
Клієнти передбачають збільшення частки алгоритмічних закупівель до 40%.
DSP очікують на розширення можливостей для таргетингу та підвищення кваліфікації спеціалістів.
Повний White Paper із термінами та детальним аналізом ринку опублікований на за посиланням.
Над White Paper працювали:
- Дар’я Маліхатко, Data Science Director, Publicis Groupe Ukraine
- Олександра Булигіна, Director of Amnet Ukraine, member of Dentsu Aegis Network Ukraine
- Інна Березовська, Programmatic Leader, Starcom Ukraine
- Юлія Литовченко, CEO, Programmatic Media Group
- Анна Мельничук, CEO, Go2Net
- Юлія Шкіренко, Media Director, DIEVO